Kjerag- Kjeragbolten

14 juli 2018 - Sirdal kommune, Noorwegen

Het verrassende van wildkamperen is dat er altijd wat kan “gebeuren”. En zo gebeurde het dat we ’s nachts wakker werden van een piep. Dat gepiep kwam van de koelkast, die honger had. Gisteravond stond per ongeluk de boiler aan en veder niet bij nagedacht toen we warm water kregen i.p.v. koud. Maar ’s nachts werden we er even aan herinnerd dat luxe ook nadelen heeft haha. De tweede verrassing kwam ’s morgens vroeg. We hoorden bellen en bij het openen van de plisse gordijnen zagen we schapen voor de camper, heerlijk aan het grazen. En Ivy dacht “let met out…..”.

De ochtend begon erg mistig en bewolkt en we hadden zo onze bedenkingen of we wel aan de wandeling moesten beginnen.  Maar na het bericht van de Kjerag Tourist Information op Facebook dat het binnen enkele uren mooi zou worden en dat het een prachtige dag werd om de Kjerag te beklimmen, hebben we besloten om toch van start te gaan. Het was koud maar in ons achterhoofd dat het mooi zou gaan worden. Binnen een uur was de zon er al en was ik blij dat de weergoden ons toch echt goed gezind zijn. Ik wilde zo graag deze berg op. Omdat velen ons gewaarschuwd hadden, dat het wel heel toeristisch zou zijn, hebben we besloten om vroeg te vertrekken(rond 8:00 uur ‘s morgens). Dat heeft ook geloond want er waren maar een handje vol wandelaars. Het nadeel is dan wel dat als je naar beneden gaat wel heeeeel veeeel wandeaars tegenkomt en je dus niet makkelijk je eigen weg naar beneden kan bepalen. Het was zwaar en stijl heel stijl. We hebben stijgkabels gehad, maar het was het allemaal waard. Wat een prachtig uitzicht en wat hebben de honden het goed gedaan. De honden zijn wel veel bekeken onderweg, aangehaald en we zijn door een paar mensen ook aangesproken. Super wat de honden deden. Ja we zijn ook trots op onze toppers. Nu weer op een camping en een niet zo’n gezellige camping, maar het is maar voor 1 nacht en voor het opladen van de accu hihi. Morgen gaan we wildkamperen en weer een dagje dichter bij de Noordkaap.  Tevens een filmpje bijgevoegd van al het moois wat we zo zien tijdens het rijden.