Lysebotn

13 juli 2018 - Forsand, Noorwegen

De dag begint al warm, om 8:00 uur ’s morgens is het al 19 graden dus dat belooft wat voor de dag. Maar voordat we op pad gaan eerst even heerlijk ontbijten en daarna een ochtend duik met de honden. Rond 11:30 zetten we onze reis voort naar Lysebotn. Vanuit Lysebotn gaan we volgende dag de Kjerag beklimmen als het weer het toelaat. Een wandeling waar ik het hele jaar naar uit heb gekeken en naar toe hebt getraind. Volgens Marc natuurlijk heel gevaarlijk, want het kan dan alleen maar tegenvallen. Maar de weergoden zijn ons tot nu toe nog goed gezind dus ik vertrouw er op dat deze goden ons morgen ook nog goed gezind zijn. Onderweg weer een paar keer pauze gehouden daar waar we strandjes voor ons alleen hadden en de honden lekker konden zwemmen. We waren gewaarschuwd dat Noorwegen inmiddels heel toeristisch zou zijn maar tot op heden ( gelukkig) hebben we daar nog niets van gemerkt. Net nadat we Tonstad voorbij zijn zien we in de verte al de rookwolken. Er staat een stuk bos in brand, ja ook de droogte heeft Noorwegen bereikt helaas.

Na dit stuk komt het zware gedeelte van de reis, of beter gezegd voor camper Robin. Dalen en stijgingen van 10% en meer en wegen waar je elkaar amper tot niet kunt passeren. Maar het is de moeite waard. Langs de Kjerag door naar Lysebotn voor het Lysefjord. Een prachtige fjord, eigenlijk zouden we hier overnachten, maar er staat een hevige wind wat het koud maakt. We besluiten om weer iets naar boven te rijden en daar te overnachten in het wild, achteraf gezien helemaal geen verkeerde plek en voor de wandeling van morgen moeten we toch weer omhoog. Nu nog even lekker genieten van deze dag en dan vlug naar bed, want morgen staat er een zware wandeling op het programma.

1. Grada:
    👍😘
  2. Ron:
    13 juli 2018
    Gaaf en erg mooie foto's.
  3. Anneke:
    13 juli 2018
    Hoop dat de weergoden jullie goed gezind zijn en jullie een super mooie wandeling hebben👍