Hornnes Noorwegen

12 juli 2018 - Evje, Noorwegen

Dag twee van de reis wat eigenlijk een vakantiedag moet zijn maar die voor mij niet voelt als een vakantiedag. Een veerboot die gereserveerd is en gehaald moet worden en dan ook nog de honden achterlaten in de auto is voor mij wel een dingetje. En dus ben ik blij als we op Noorse grond staan. Na een wandeling van een klein uurtje in de ochtend gaan we ons weer op pad maken. De reis loopt voorspoedig en we zijn ver voor op onze planningstijd dus lekker met de honden er uit en aan de wandel. Ik vind het jammer dat we alleen maar door Denemarken rijden en wil er beslist nog een keer terug, want het is een schitterend land, ook alleen maar om er door heen te rijden. Het lijkt een beetje op Sauerland. We moeten 1,5 uur van te voren inchecken voordat de veerboot vertrekt in ons geval betekent dat we rond 15:30 uur er moeten zijn. We zijn al in Hirtshals om 14:30 uur en we kunnen de honden dan nog even op het strand laten rennen.

Het boarding op zich is al een hele belevenis en ik weet zeker dat het in Nederland nooooooit zo zou gebeuren. In de veerboot is het een soort pakeergarage waar de personenauto’s moeten en kunnen draaien, maar ja als je langer bent dan 5 meter betekent het dat je er al achteruit rijdend in moet. Tja nu snap ik ook 1,5 uur van te voren inchecken/boarding. Eenmaal in de veerboot vind ik het niet fijn dat de honden in de auto moeten blijven. Ze staan bijna naast de machinekamer en het is bloedheet in het ruim. Eenmaal boven heb ik er een slecht gevoel over en zeg tegen Marc; ”we gaan de honden halen”. Zo gezegd zo gedaan. Meneer de kapitein is langs geweest en heeft niets gezegd dus 2 uur en 15 minuten lekker op het buitendek met de honden geweest. Eenmaal aan wal op zoek naar een pinautomaat en weet je ik vind het heerlijk munten anders de euro's. Gewoon weer omrekenen dat geeft een echt vakantiegevoel hihi. Vanuit Kristinsand is het nog 54km naar onze volgende camping. Het is onderweg zo mooi dat we een paar keer uitstappen en genieten. Tegen elkaar zeggend dat we nu wel haast moeten gaan maken om nog op een redelijke tijd op de camping te komen. En 21:00 uur hebben de honden gegeten en zitten we met een kop thee en kofiie te genieten van onze idyllische campingplek. Ik zeg de vakantie is nu echt begonnen.