Dag 1 Nieuwegein - Odense

31 juli 2022 - Middelbeers, Nederland

We reizen niet om te ontsnappen aan het leven, maar om ons het leven niet aan ons te laten ontsnappen.

En dan gaat de reis beginnen. Het motregent als we vertrekken maar dat is oké, want het past een beetje bij mijn stemming. Hoe gek het is om te vertrekken zonder mijn moeder  een berichtje te sturen dat we vertrokken zijn . Of een berichtje te sturen over onze avonturen onderweg. Sinds wij reizen sturen ik mijn moeder  verslagen van de dag. Vroeger zochten we een internetcafe op maar de laatste tijd deden we dat met appjes en blogs en natuurlijk ouderwets bellen 😊
En zo gaan we op weg. Eerst nog even  de hondjes laten rennen in het bos en dan op naar onze eerste stop Odense in Denemarken. En de reis wordt nog leuker  als je  elke dag een kaartje mag openen.  Een soort van  adventkalender gemaakt door onze lieve vriendinnen Joella en Marloes. En dan te weten hoe moeilijk Marc het vindt om maar één enveloppe per dag te mogen openen 😂. En nee ik ben streng,  heeeel streng.
Eigenlijk waren we vetrokken op zondag om file te vermijden maar ja even vergeten dat het zwarte zaterdag en zondag is dit weekend. Dus onderweg veel file en dan wordt de reis even opnieuw ingedeeld,  want bij zulke reizen als deze moet je natuurlijk flexibel blijven 😁.  Net voor Hamburg,  waar we meer dan een uur vertraging zouden hebben er af en op zoek naar een mooi gebied om te eten en te wandelen. Donny zijn rugzak kwam te voorschijn en waar hij normaal bij de deur blijft liggen om in zijn rugzak te gaan dacht hij nu,  nee ik ga niet mee en hij sprong   zijn bench weer in. Dat kan 2 dingen betekenen. Één zijn gps moet nog aan in zijn hoofd of twee het is zijn regensensor.  Wij hebben in de bossen geen gps signaal dus dat kunnen we niet checken,  maar Donny regensensor had gelijk.  Nog geen half uur onderweg en je raadt het al......regen. Gelukkig hebben we een leuk plekje gevonden. Op onze route staat een picknick bankje maar ook een wigwam.  Waar we droog kunnen eten en zelfs nog een vuurtje kunnen maken. Lekker gelopen en gegeten gaat de route weer verder naar Denemarken , lekker binnendoor langs Hamburg  en genieten  want het is toch echt vakantie. Het blijft druk onderweg en ik ben heel blij dat we deze keer geen boot hoeven te halen dat zou een grote stressfactoren zijn geweest . Het nadeel van op de bonnefooi rijden is dat er soms ook campings niet met bestaan. 😁🙈
Maar uiteindelijk een mooie plek aan het water gevonden en niet eens zoveel kilometers vandaan wat er eigenlijk zouden willen eindigen vandaag.  Nu nog even een kopje thee en koffie,  slapen en morgen op naar Zweden

20220731_21045420220731_21043420220731_20313720220731_19232520220731_15202820220731_14491220220731_09381320220731_16170420220731_090728

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Desire Keun:
    31 juli 2022
    Geniet!!!
    Als een ‘saaie’ reisdag al tot een mooi verhaal mag verworden ben ik deste nieuwsgieriger naar de rest ❤️
    Veel plezier, mooie momenten, wat relatieveer-tijd en met mama in je hart misschien juist dichterbij dan ooit op deze reis
  2. Annette Dreumel:
    Heel veel plezier
  3. Erica Honingh:
    1 augustus 2022
    Veel plezier, eerste dag is ondanks de regen goed begonnen.
  4. Silvia:
    Veel plezier