Dag 2 Odense- Hjortsjons

1 augustus 2022 - Vaggeryd, Zweden

We love the simple things in life.
Soms vergeten we te genieten van de kleine dingen in deze hectische wereld.

Na een iets te korte nacht,  want zo'n eerste nacht slaap ik altijd slecht, begint de dag zonovergoten. En er is toch niets lekkerder dan wakker worden met de zon op je gezicht, vind ik. Na een heerlijk ontbijtje in het zonnetje, ruimen we de spullen weer op en vervolgen we onze reis richting Zweden. Gelukkig is het rustig op de weg.  We nemen vandaag de brug over het water en nu ben ik blij met het rustige weer, want met het weer van gisteren en de wind vind ik dat er iets minder een brug over zee.
Aan de andere kant van de brug komen we langs Malmø en daar krijg ik dan altijd een warm gevoel bij. Eigenlijk ben ik er nog nooit geweest, maar mijn  favoriete boekenreeks  speelt zich af in deze stad en hierdoor heb ik het gevoel dat ik de stad goed ken. Zowel bij de Deense als de Zweedse grens heb je nog echte grenscontroles, altijd spannend of je mag doorrijden of dat je de sjaak bent  😊 . En dit keer zijn we de sjaak. En dan gaat mijn hartslag iets omhoog, omdat ik toch twee soort van "illegaal"  bij heb. Maar gelukkig vraagt hij alleen maar waar onze reis heen gaat en glimlacht hij om en naar Donny.  Een pak van mijn hart en we  zetten onze reis weer voort. Na Malmø begint het weer te regenen.  Gelukkig maar voor korte duur, want zodra wij in het nationale park Store Mosse aankomen zijn is het droog en tijdens onze wandeling komt de zon door.  Besloten om met alle vier tegelijk aan de wandeling te beginnen maar na een kilometer heb ik spijt.  Op de wandeling een trap op om aan de  andere kant van onze wandeling te komen en daar veel  mensen tegen te komen raakt Otje zijn  emmertje snel vol. Er voor gekozen toch een stukje door te lopen , maar dat was een slechte beslissing van mij. We hebben lekker met Donny gezeten en ze allemaal even hun ding te  laten doen. En Marc heeft Otje heel stoer terug gedragen naar de auto.  Daar heeft Otje lekker bij kunnen komen in de bench en hebben wij lekker gegeten. Op de camping doet hij het weer super. Super trots op dit kleine mannetje, want hij doet het zo goed dat ik soms vergeet dat hij pas 19 weken is, en daarom iets minder trots op mijzelf.  Beter bewaken van ieders  grenzen is de leer van deze dag. Het moeten toch echt Otje en Donny  wandelingen worden en Ivy en Senja.  We sluiten de dag af in het  zonnetje  en morgen gaat de reis weer verder omhoog richting Lapland

IMG-20220801-WA0002IMG-20220801-WA0003IMG-20220801-WA0004IMG-20220701-WA0005IMG-20220801-WA0006IMG-20220801-WA0007IMG-20220801-WA0008IMG-20220801-WA0009IMG-20220801-WA0010IMG-20220801-WA0011IMG-20220801-WA0012IMG-20220801-WA0013IMG-20220801-WA0014

1. Carla Woltering:
    1 augustus 2022
    Leuk om mee te kunnen lezen en te zien waar jullie allemaal komen