Geiranger-Trollstigen

24 juli 2018 - Sunndal, Noorwegen

De weergoden leken ons vanochtend niet mee te zitten. Bij het opstaan vanochtend was het ontzettend koud en bleek er in de bergen zelfs een beetje sneeuw te zijn gevallen. Maar eenmaal op weg begon de zon te schijnen.  Vandaag stond het Geirangerfjord en de Trollstigen op het programma. We zouden bij het Geirangerfjord een wandeling gaan maken naar de watervallen the 7 sisters. Maar hoe langer de weg duurde des te meer auto’s er bij kwamen. Eenmaal de hoek omgedraaid wist ik niet wat ik zag in Geiranger het aantal auto’s, bussen en een heus cruiseschip. Ik zei tegen Marc, nou rij maar door hier wil ik me niet eens gaan tussen wagen en eer dat wij een parkeerplaats hebben gevonden. Poeh dit is waarschijnlijk wat ze bedoelen met Noorwegen is toeristisch en ben ik blij dat wij het overgrote deel van de toeristsche routes afwijken. Boven aan het Geirangerfjord hebben we met zovele toeristen even een foto genomen van de watervallen ( 7 sisters, de bruidsluier en de vrijer) . Bovenaan was ik ook blij dat we de route niet gelopen hadden, want dan zou ik ook alsnog teleurgesteld zijn geweest, want door de droogte zijn vele watervallen niet meer zo imposant en zo ook deze. Dus eind goed al goed hihi. Vervolgens zijn we met de honden ergens anders gaan wandelen. Wat bleek dat deze route een soort geocache was. Bij elke groene brievenbus een verhaal en een code. We zijn er twee tegengekomen dus hoe de speurtocht  verder in ekaar zit weten we niet, maar vond het wel grappig. Na de wandeling begon het te betrekken en wat te regenen. Jammer want nu gingen we door naar de Trollstigen een weg met 11 haarspeldbochten en waarvan je op de top een magnifiek uitzicht zou hebben over de weg, een waterval en een mooi vergezicht.  Helaas mocht het niet zo zijn. Bij de overtocht naar Eidsdal begon de zon weer wat door te komen maar eenmaal richting de Trollstigen had de regen zijn impact al gehad, want na regen komt er altijd mist in de bergen en zo ook dus op de Trollstigen En of het er druk was….. NEE JOH haha. File voor 11 haarspeldbochten… echt waar. Toen we eindelijk beneden waren gingen de meeste de RV6 weer op en gingen wij lekker weer binnendoor langs een fjord en hadden we de weg weer voor ons alleen. Deze weg was de aardbeienstreek, overal langs de weg kinderen die aardbeien verkochten en nee dit keer geen aardbeien gekocht we moeten kilometers maken vanaf nu dus geen tijd meer om te stoppen haha. We hebben weer een mooi plekje in de bossen van Gjora en vervolgen morgen weer onze weg naar het noorden richting de poolcirkel.

1. Jack peters:
    25 juli 2018
    Jammer datdaar zo druk was hopelijk over anderhalve week dat r wat minder is want dan komen we daar in de buurt maar dat zien we wel
    Leuke verhalen in elk geval veel olezier verder