Olden-rustdag

23 juli 2018 - Loen, Noorwegen

Terwijl ik aan mijn reisverslag bezig ben valt de eerste regen. De regen die de hele dag al voorspelt is maar dan nu ook eindelijk gaat vallen. Ik zit lekker onder mijn luifeltje en kijk over een rustig meer, wat een heerlijke rustdag vandaag. We zitten in het plaatsje Olden en hier kan je over een loopbrug die tussen twee rotsen is gemaakt. Je kunt naar boven met de kabelbaan en daar is een heel activiteiten centrum. Je kan er met een parachute naar beneden. Ik zou wel naar boven willen, maar nee zegt Marc we hebben een rustdag……. Oké dan.

We hebben weer even gekeken naar de aankomende week en de planning is om voor het weekend op de Lofoten te zitten. Dit betekent dat er kilometers gemaakt moeten gaan worden. Zo’n 1018 om precies te zijn en we hebben inmiddels al 2328 km opzitten. En met een gemiddelde snelheid van 65 km per uur zijn dat dus een aantal reisdagen. Maar ja planningen zijn er om weer bijgesteld te worden haha. Morgen vertrekken we richting Åndalsnes. We rijden dan naar Geiranger met zijn Geirangerfjord waar we, als het weer het toelaat, naar de watervallen de Seven Sister, de bruidsluier en de vrijer gaan lopen. Door over de Trolstigen bergweg oftewel de Trollenweg, die heeft een hellingspercentage op sommige stukken van meer dan 10% en heeft 11 haarspelbochten. Omdat het over grote hoogte gaat krijg je mooie vergezichten van alles in één, bergen, fjorden en watervallen. Ze voorspellen morgen regen, maar dat hebben ze wel meer voorspelt en hoop ik stiekem dat het een beetje meevalt morgen, zodat we van die mooie uitzichten kunnen genieten. We zullen het zien, hier komt inmiddels de zon er weer langzaam door dus nog even genieten van ons plekje en morgen zien we wel weer.