Op weg naar de poolcirkel

25 juli 2018 - Mosjøen, Noorwegen

Er was voorspeld dat het de hele dag zou regenen, maar ja dat horen we al 2 dagen en tot nu toe hebben we geluk gehad. Maar vandaag was het wel zo’n dag dat we meer regen dan droge periode’s hebben gehad.  We hebben onderweg besloten dat we veel kilometers zouden gaan maken, maar zoals ik al zei is veel kilometers niet zoals wij die in Nederland gewend zijn, maar voor Noorse begrippen hebben vandaag toch aardig wat gereden (ongeveer 450 km ). Ja en het regent en dan kan je dus ook niet een echte wandeling maken en wat doe je dan zo in de auto. Liedjes zingen, elkaar een beetje “pesten” en dat heb ik aardig gedaan, want Marc heeft het dan over snelweg rijden in Noorwegen en die heb je dan op sommige stukken op de E6, en die heb ik dan bijna allemaal gereden. En dat vond Marc dan weer niet zo grappig. Maar gelukkig mocht Marc ook een stukje “snelweg” rijden. Snelweg in Noorwegen betekent wel 2 banen maar maximale snelheid 90 km. Maar ja een camper van 2200 kg heeft natuurlijk veel vallend vermogen dus tja ……ietsiepietsie harder dan maar hihi. Tussen de middag was het even droog en bij de slager een heerlijk warm kippetje gehad en ik had ineens vrienden. Jaja de liefde van de hond gaat door de maag haha. We gaan nu bijna de hele E6 afrijden tot Mo I Rana en we zitten nu op het smalle gedeelte van Noorwegen, dit is ook het vissersgedeelte en dat zie je aan alles. Onderweg hier en daar wat proberen vast te leggen, want tja je moet wat hé 7 uur rijden. Rond 19:30 uur weer een mooi wild kampeerplekje gevonden met een privéstrandje. Morgen nog maar 160 km tot aan de poolcirkel. Hopelijk gaat de reis weer voorspoedig zodat we morgenavond op de boot naar de Lofoten zitten. En dat is wel heel voorspoedig en liggen we 2 dagen voor op “schema”. Maar een heerlijk vooruitzicht want het wordt vanaf vrijdag weer zonnig en warm en dan zitten we lekker op het strand op de Lofoten.