Hardangervidda

19 juli 2018 - Ål kommune, Noorwegen

Vanochtend vroeg zijn we weer vertrokken vanuit Eidfjord en zijn we dieper in het nationaal park de Hardangervidda gereden. Aan het begin van de weg staat er dat je toll moet betalen. We keken elkaar aan zo van lezen we dat nou goed en waar dan. Aan de rechterkant stond een heel klein hokje waar je kon/moest betalen. Geen bemanning niets. Wel modern, want in het hokje stond wel een pinautomaat. Maar je kon ook gewoon je kronen in een ijzeren bakje kwijt. Ja alles gaat hier met goed vertrouwen. We moesten nog 9 kilometer dieper het park in en tijdens het rijden werd ik alweer blij.Hier wilde ik graag ook heen en werd dus zeker niet teleurgesteld. We zijn begonnen aan een rondwandeling Tinnhølen die liep van Trondsbu naar Stigstuv en door naar Bjoreidalshytta en terugkerend naar Trondsbu, in het totaal zijn we 6 uur bezig geweest. Aan het begin van de wandeling was het koud en heb ik even getwijfeld of ik mijn handschoenen niet aan moest doen, neeeee toch niet gedaan.

We waren nog geen kilometer onderweg of er kwam iemand naar ons toegelopen in het Noors roepend, maar ja ik ken wel een paar woordjes maar niet als iemand zo snel en vooral gepassioneerd spreekt. Oké Engels ging mij beter af. Of ik de honden aan de lijn wilde doen want er liepen hier 2 poolvossen met 8 puppy's rond. Oké misschien toch een beetje blij met de rabiës enting. We hadden de honden nog niet aangelijnd of boven ons zagen we de vossen puppy's. Foto’s zijn niet zo heel scherp, want we wilde met onze honden niet te dicht bij komen, maar tjee wat een ervaring. De wandeling kon niet meer stuk. Tijdens het middaguur kwam de zon door en liep het kwik snel op tot zo’n 27 graden. Ja en dan is wandelen in zo’n open vlakte toch niet helemaal een pretje. Gelukkig staat er in deze omgeving nog veel water en hebben de honden lekker kunnen afkoelen. En door alle beekje kunnen struinen. Een ontzettend mooi gebied en als ik er nog een keer zou komen zou ik een shelter tentje meenemen en zeker een paar dagen rondtrekken in dit gebied. Nu op een zeeeer luxe camping in Ål, oké meteen dan ook de hoofdprijs voor een overnachting, maar ze hebben dan wel een snackbar. Ons zelf even getrakteerd op een hamburger met friet. Dik verdiend na zo’n wandeling. Nog even genieten en dan weer op voor de volgende dag.

1. Karen:
    19 juli 2018
    Avontuurlijk hoor, heerlijk om mee te kunnen lezen!
  2. Grada:
    19 juli 2018