Lofoten

27 juli 2018 - Svolvær, Noorwegen

Vandaag begon de dag een beetje raar. Aan het einde van de camping was een kerkje. En toen wij druk met onze planning van de dag bezig waren werd er op datzelfde moment iemand begraven. En dat voelde toch een beetje raar, of beter gezegd het zette je weer even met beide voeten op de grond. Maar eenmaal op weg kwam het vakantiegevoel meteen weer terug bij de eerste bocht. We zaten op de camping direct bij de afslag van de veerboot dus van de Lofoten hadden we nog niets gezien. Maar bij het draaien van de eerste bocht kwam de schoonheid van de eilanden meteen tot zijn recht. Hier heb je ruige natuur, met fraaie vissersdorpen, want ja de Loten bestaat uit 85% visserij.  Maar ook bergen en rotsen die midden op zee omhoog steken, wat een pracht. We hebben foto’s genomen maar als je ze terug kijkt geeft dat nog niet de helft weer van wat we beleefde. Nee de Lofoten moet je echt zelf gaan bekijken, voelen proeven zou ik bijna willen zeggen. De meeste grote eilanden zijn te bereiken via bruggen en of via pondjes. Wij hebben voor deze dag gekozen voor de bruggen. We zijn vandaag gereden naar Unstad hebben de auto aan het strand gezet en zijn van Unstand richting Egdom gelopen. Een leuke wandeling voor Ivy, want die heeft nog even een paar schapen van de berg kunnen gedreven pffff.  Op de terugweg zijn we lekker aan het strand gaan zitten. Tot een uur of 17:00 uur lekker een beetje luieren en daarna zijn we nog gelopen naar een bergmeer. Eten gemaakt en onze weg weer vervolgd. We waren op zoek naar een mooi plekje in het wild en dan het liefst aan de kust om de maanverduisering te zien, maar helaas dat hebben we niet gevonden. Zelfs geen camping. De hele reis hebben we mooie plekjes gevonden, maar op het mooi eileand de Lofoten staan we nu op een soort parkeerplaats voor campers. Tja ik moest even slikken, maar ja zoals Marc zegt het is maar om te slapen. En dat is natuurlijk ook zo.  Morgen vertrekken we naar het laatste eiland van de Lofoten en hopen daar nog walvissen en papegaaidukers te kunnen spotten.

1. Anneke Scholten:
    27 juli 2018
    Weer super mooie foto's
  2. Karen:
    28 juli 2018
    Leuk verslag, mooie foto’s en volgens mij ook een heerlijke maaltijd😉