Stave-rustdag

29 juli 2018 - Stave, Noorwegen

Vandaag hebben we niet zoveel gedaan, een kleine wandeling gemaakt naar een meertje en daar lekker met de honden in en om het water gezeten. En dat was maar goed ook, want het was weer erg warm vandaag. De lokale bevolking vindt het ook heel bijzonder wat het weer in Noorwegen doet, maar wij zeggen ook in Nederland is het weer extreem voor Nederlandse begrippen.Verder door de dag heen niet veel gedaan, wat met de lokale bevolking een praatje gemaakt. een boekje lezen, bijslapen en even het lichaam rust geven. Ja Janneke je leest het goed NIETS GEDAAN!!! Hahaha.

Gisteren was ook de laatste midzomernacht voor ons. Op de Noordkaap is dat vandaag. Midzomernacht betekent dat de zon niet ondergaat, maar voor ons was hij wel zo laag dat hij niet over de berg heen kwam. Maar hij kwam wel boven de berg uit om een uur of 02.10. Althans toen werd ik wakker en heb ik een foto gemaakt. Het blijft een gek fenomeen. Het is hier altijd licht dus je moet jezelf heel vaak dwingen om te gaan slapen haha.

Zo’n rustdag geeft natuurlijk ook altijd weer de kans om de reis verder te bekijken. Over een dag of 4 zijn we op de Noordkaap en eigenlijk wisten we nog niet zo goed hoe terug te rijden. We hebben nu besloten om een stuk van Zweden te pakken en door Lapland te reizen en te verblijven. En vervolgens terug te keren naar Noorwegen, omdat ik graag nog een keer door het gebied van de Gletsjers wil reizen. Maar dit is nu de planning en die kan altijd weer aangepast worden. Morgen gaan we verder reizen richting Alta, om daar overmorgen nog een gletsjer te beklimmen. Maar nu nog even genieten van het moment…….